STANDARD ORGANIZACYJNY TELEPORADY W NZOZ „Zawidawie II” Sp. z o.o.
Do świadczenia porady w miejscu /bezpośredni kontakt z Pacjentem/ następuje w
przypadkach:
gdy Pacjent nie wyraża zgody na teleporadę,
podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną,
w związku z chorobą przewlekłą – gdy doszło do pogorszenia stanu zdrowia Pacjenta,
w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
w przypadku dzieci do 6 roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia,
ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez
badania fizykalnego,
UWAGA: Wyłączeniem objęci są Pacjenci podejrzani o zakażenie wirusem SARS-CoV-2.
Przychodnia udostępnia dla Pacjentów następujące systemy teleinformatyczne i systemy
łączności :
telefon do rejestracji: 71 345 61 33, 71 345 61 20,
portal www.zaw2.pl – zamawianie recept stałych (zaczytywane co 10 minut),
portal www.zaw2.pl – pomoc w złożeniu deklaracji WYBORU LEKARZA PIELĘGNIARKI I
POŁOŻNEJ w systemie IKP,
system „skrzynki pocztowej”, wywieszonej na zewnętrznej ścianie budynku Przychodni,
do której Pacjenci mogą wrzucać kartki z zapotrzebowaniem na leki stałe.
Sposób ustalenia terminu teleporady :
nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się
pacjenta do Przychodni za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu
łączności lub osobistego, albo
w późniejszym niż określony, w pierwszym terminie ustalonym w porozumieniu z
pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
Sposoby nawiązywania kontaktu z Pacjentem:
Lekarz dzwoni do pacjenta w ustalonym z Pacjentem terminie teleporady.
Brak kontaktu z Pacjentem w ustalonym terminie teleporady:
Lekarz podejmuje trzykrotną próbę kontaktu z Pacjentem, w odstępie nie krótszym niż
5 minut. Brak kontaktu z Pacjentem powoduje anulowanie teleporady wraz z odpowiednim
wpisem do kartoteki Pacjenta.
Możliwość skorzystania z porady w miejscu udzielania świadczeń w przypadku gdy stan zdrowia
Pacjenta nie pozwala na teleporadę:
Pacjent ma możliwość wyboru sposobu udzielania świadczeń medycznych. W przypadku
wyboru przez Pacjenta teleporady lekarz dodatkowo weryfikuje zasadność tego wyboru
poprzez przeprowadzenie krótkiego wywiadu z Pacjentem.
Instrukcje udzielane Pacjentowi:
SPOSÓB REALIZACJI E-RECEPTY :
przy zamówieniach złożonych na stronie www.zaw2.pl pacjent otrzymuje powiadomienie
drogą mailową, na wskazany na portalu adres poczty.
przy zamówieniach w formie papierowej – pacjent ustala sposób powiadomienia -
drogą telefoniczną lub osobiście.
SPOSÓB REALIZACJI E-SKIEROWAŃ :
telefonicznie lub osobiście w zależności od stanu zdrowia pacjenta oraz konieczności
przeprowadzenia badania
SPOSÓB REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE :
przy zamówieniach złożonych na stronie www.zaw2.pl pacjent otrzymuje powiadomienie
drogą mailową, na wskazany na portalu adres poczty elektronicznej Pacjenta.
przy zamówieniach w formie papierowej – pacjent ustala sposób powiadomienia -
drogą telefoniczną lub osobiście.
SPOSÓB REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH (LABORATORYJNYCH, OBRAZOWYCH) :
osobiście na podstawie zleceń wg dokumentacji wewnętrznej.
MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA:
zachęcamy do zakładania Internetowego Konta Pacjenta. Warto założyć konto w IPK, bo
dzięki niemu Pacjent ma dostęp do indywidualnych informacji na temat:
miejsc, w których Pacjent może się leczyć,
świadczeń (wraz z kwotami), których udzielono Pacjentowi w ramach NFZ,
prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je pacjent ma i na jakiej
podstawie,
wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były
Pacjentowi zlecone,
upoważnień do dokumentacji medycznej, które Pacjent przekazuje swoim
bliskim,
zgód na świadczenia zdrowotne, na które wyraził Pacjent,
zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili
Pacjentowi lekarze,
wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą Pacjent płaci,
e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Pacjentowi lekarze.
IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, takich
jak:
Pacjent otrzyma recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuuje leczenie,
otrzyma recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość),
złoży wniosek o kartę EKUZ
upoważni inną osobę do dostępu swoich danych medycznych lub informacji o stanie zdrowia Pacjenta.